itsourgirl.blogg.se

With small steps of love we will be together one day..

Lyckan är total!

Publicerad 2013-03-04 20:27:32 i Allmänt,

Fredagen den 1 mars 2013, 16:43 föddes äntligen våran Inez Milou Binnelid Liljeblad! Hon va 53cm lång och vägde 3980gram.
Värkarna började på tisdagen. Natten till torsdag åkte vi in för att få en "sov dos" så jag kunde sova trots värkarna. Ett dygn senare 02:00 natten till fredag stog jag inte ut längre efter timmar av vånda i badkaret. Vi åkte in. Kom in i ett undersökningsrum på förlossningen där hon kollade om nått va på G. 2 ynka cm! Efter att jag spytt ner hela rummet pga en sån jävla smärta beslutades det att vi fick stanna. Började med lustgas och det kändes bra. När värkarna blev värre och tätare ökades lustgasen. Då blev jag illamående och kunde därför inte andas in i hela värken. Epidural, för fan! Den sattes och jag trodde att jag kommit till himlen. Efter tre dagars värkarbete kom bedövningen som en befrielse och jag kunde äntligen sova!! Pga att jag va så trött och sov istället för att vara uppe och röra på mig så drog öppningsskedet ut på tiden... Några timmar senare när jag blivit tvingad att sitta och hoppa på en pilatesboll va smärtan tillbaka och trycket neråt var enormt. Jag ringde på klockan och beordrade barnmorskan att fylla på min epidural för tredje gången. Hon gjorde en snabb koll och konstaterade att jag minsann va öppen 10cm och det va dags att pusha på! I strålande sol med havsutsikt, med min älskade Magnus vid min sida som det bästa stöd i världen tog det 40 minuter innan hon tillslut såg världens ljus, min älskade Inez. Känslan går inte att beskriva. Den hala lilla ljuslila ålen som åkte upp på min mage, hon som jag längtat något enormt efter i 9 månader va äntligen i min famn! Hennes pappa grät, jag grät, hon grät och barnmorskorna log. Fan va stolt jag va! Jag hade fan klarat en graviditet och förlossning med bravur! Hennes pappa hade varit fantastisk varenda minut och min starka tjej var helt perfekt! 15 timmar tog allt från det att vi kom in tills hon var född. 48 timmar stannade vi på BB och alla prover som togs på dockan var jätte bra. Nu börjar livet, på riktigt :)

Kommentarer

Postat av: Issa

Publicerad 2013-03-05 13:20:51

Bölar !! Så fint !! Önskar er all lycka !

Postat av: Claudia

Publicerad 2013-03-05 17:29:46

Så underbar historia man blir helt tårögd! Ännu en gång stort grattis till er fina prinsessa :)

Postat av: Ella

Publicerad 2013-03-06 10:45:21

Helt underbart! Stort stort grattis! Och mega mega lycka till med er fina lilla tjej <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela