itsourgirl.blogg.se

With small steps of love we will be together one day..

Hallonbladsté och extra check up!

Publicerad 2013-01-22 19:56:43 i Allmänt,

Va hos barnmorskan igår för den vanliga varannan vecka kontrollen som man har nu i slutet. Trodde allt var frid och fröjd men när jag kommit hem till mamma och pappa så ringer hon och säger att hon bokat in mig på tillväxtultraljud. Bebis har inte växt som hon ska dom senaste veckorna. Jag fick inte hjärtat i halsgropen. Jag ville kräkas upp det! Vafan har nu hänt?! Jag och Mange va på lasarettet idag klockan 11 och gjorde detta TUL. Duktigt nervös! Fick en manlig barnmorska och han kollade läget och mätte och hade sig. Huvudet låg långt ner i bäckenet vilket verkligen känns nu när jag går. Han visade en rund mage och övertygade oss om att det inte var en smal bebis. Hon va precis lagom för vecka 37. Han tippade på ca 3500g om vi går till vecka 40. Min fina unge! Vi längtar efter dig.

Stack inom te butiken härom dagen och haffade en kille i 20 års åldern som stog där inne bakom disken. "Fel fråga till dig kanske, men funkar hallonbladsté?" Ingen aning svarade han men konstaterade att många gravida köper det. Så nu undrar jag, funkar det? Skyndar det på förlossningen och gör den lättare? Nån som testat? :)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-01-23 08:44:50

Hej. Det är säkert ingen fara.
Jag var på två sådanna ul. De har så finkoll idag att du inte skall oroa dig. Min dotter föddes frisk o kry. Och fortsatt följa sin kurva som man skall.

Detta kommer gå galant.
Mysig blogg jag råkat slinka in på förresten :)

Postat av: Charlotte Moberg

Publicerad 2013-01-27 20:39:34

Jag drack hallonbladste!!!!! Hur mkt som helst, funkade inte med att få igång förlossningen. Dock mindre blödning efteråt, och det var jätte skönt!!

Postat av: bumss.xyz

Publicerad 2021-09-22 15:14:32

Hi everyone, it's my first pay a quick visit at this web site, and piece of writing is truly fruitful in support of me, keep up posting such articles.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela