itsourgirl.blogg.se

With small steps of love we will be together one day..

Lördag och kuddproblem.

Publicerad 2012-11-17 16:56:00 i Allmänt,

Började dagen med en promenad till Ringstorp med Camilla och hundarna för att köpa frukost. Nu har jag och Mange varit på Ikea och Barnens hus. På Ikea inhandlades madrass, täcke, spjälskydd och underlakan. På den enda kudden dom hade stod det från 12 månader. Då är min fråga, innan dess då? Någon som vet en spädbarnskudde som INTE ger platt bakhuvud? Eller det gäller bara att vända på ungen stup i kvarten? Help!! På Barnens hus köpte vi en filt och två nappar. Sjukt dyrt med nappar och jag vet ju inte änns om hon blir en napp-bebis. Men lika bra att ha nån hemma och med till BB. Efter en lång och kall promenad i pålsjöskog är vi nu hemma och ska mysa inför kvällen. Druckit glögg och ätit lussebullar och pepparkakor. Ikväll blir det tacos och Så mycket bättre. Önskar att bebis va här! :)

Kommentarer

Postat av: Charlotte

Publicerad 2012-11-17 17:14:30

Har haft "kuddproblem" med Malte, hittade ingen bra.....Ingen kudde till att börja med, men vid ca 3 månader började vi använda en liten från Ullared. Funkar jätte bra! Ingen "plattskalle"!!!!

Postat av: My

Publicerad 2012-11-17 20:17:47

Ett tips jag fått från min faster som jobbar på neonatal avd. På sjukhuset, om tanken är att du ska amma, att använda en napp från 6-12 mån. Då barnet får ett bättre/ större grepp kring bröstvårtan :)

Postat av: Issa

Publicerad 2012-11-17 23:10:34

Hehe, kuddproblem! Tänkt, exakt såna tankar hade jag som gravid och nu i efterhand så känns det helt oviktigt.
Kuddarna från Ikea är för tjocka för de små, men på barnenshuuuus finns en plattare kudde, ettan eller tvåan. Den va perfekt den första tiden..
Ang napp. Nappbebis.. Jag kan säga såhär vi fick tviiiiinga Neo att ta nappen. Det enda som fick han att tystna när han skrek. Men han klöktes, spottade och fräste när vi tvingade in den i munnen. Till sist accepterade han nappen och tack och loooov har han den fortfarande.
Den är fantastik !! Och sen Neo blev "stor" får han bara ha den när han sover. Går utmärkt ! :)
Kram !!

Postat av: Steffi

Publicerad 2012-11-18 11:41:30

Tusen tack för tipsen! Behöver alla jag kan få! :P

Postat av: Janni

Publicerad 2012-11-19 19:03:50

Jag tycker absolut man ska ha kudde sålänge man lägger dom högt upp så inte bara huvudet ligger på kudden så är det ingen fara! Sen la jag alltid Emilia på sidan när hon var bebis! Så det är så olika men på bb sa dom att vi skulle ha kudde! En platt!
Napp är en stor tröst för många barn och jag förstår inte varför man inte skulle ge dom det!?
Vi började direkt med det på väg hem från bb och aldrig haft problem med amning! Bara sååå stor tröst!!
Stor kram gumman

Postat av: Sofie Elander

Publicerad 2012-12-03 20:46:28

Hej Fina du!

Vill börja med att säga stort grattis! Roligt för er.. Och sen får bebisen en mormor som är guld värd!!

Min erfarenhet, dels mina år på förlossningen och BB och sen från min egen mamma roll.. Säger att man inte ska hänga upp sig så mycket på alla åldrar m.m. Sunt förnuft, är det bästa.

Du kan mycket väl ha en kudde direkt som det står 6 mån på.

Sen vet jag att alla råder olika det här med napp. Det är ett val föräldrarna gör och ingen annan. Jag kan tacka Gud för att Wilma hade napp.. Det är inget som säger att amningen blir sämre.. Sen är det mycket billigare att handla nappar på maxi, du lär behövs några! ;)

Lycka till!! Kram Sofie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela